הלוואת בלון

או חייגו עכשיו: 073-7834956

אלי פייבלזון
אלי פייבלזון

בצעו בדיקת זכאות להלוואת בלון עכשיו:

הלוואת בלון (ידועה גם בשמות "הלוואת גישור" או "הלוואת בוליט") כשמה כך היא – מתנפחת בהדרגה לאורך תקופת ההלוואה שבה שהיא צוברת את המדד או ההצמדה, ובהלוואת בלון מלאה גם את הריבית, כך שבתום התקופה סכום ההלוואה יהיה בהכרח גבוה יותר מהסך ההתחלתי. זאת, בשונה מההלוואות הסטנדרטיות שמשולמות כסדרן לאורך כל חיי ההלוואה באמצעות החזרים קבועים שנועדו להקטין את תשלומי הקרן והריבית של ההלוואה, כך שבסוף התקופה ההלוואה מתאפסת.

הדרך הפשוטה להמחיש את הצורך בהלוואה בלון היא ברכישת דירה, דבר שכולנו עושים. אם אתם רוצים לרכוש דירה אבל עדיין לא מכרתם את הדירה הנוכחית, הלוואת בלון היא מה שאתם צריכים. הלוואה כזו תסייע לכם לקבל כסף לפרק זמן קצר יחסית, בידיעה שתכף אתם מוכרים את הדירה ומקבלים את כל הסכום לכיסוי ההלוואה.

הלוואה בלון תסייע לכם גם ברכישת רכב או מימון של כל דבר יקר, כאשר אתם יודעים בוודאות שבזמן הקרוב משתחררים לכם כספים מקופת חיסכון מסוימת, לדוגמה קרן השתלמות.

הלוואת בלון
הלוואת בלון

מטרת הלוואת בלון

הלוואת בלון נלקחת בד״כ ל-2 מטרות: 1.הלוואת בלון לקניית נדל״ן 2. הלוואת בלון לכל מטרה

הלוואת בלון לדירה

הלוואה בלון לרכישת דירה יכולה לתפקד כהלוואת גישור במקרים בהם אתם רוצים לרכוש דירה לפני שמכרתם את הדירה הנוכחית, ואתם נזקקים להלוואה לתקופת זמן קצרה יחסית. בעידן של ריביות שיא, היתרון הבולט בהלוואת בלון לדירה הוא הימנעות מעמלות וקנסות על פירעון מוקדם ממי שמעוניין לקחת משכנתא כעת, כשהריבית במשק גואה.

עם זאת, כדאי לשמור את האופציה הזו רק למקרים בהם מצאתם מוצא נכס שעונה בדיוק על הצרכים שלכם, העסקה שמוצעת לכם היא לא פחות ממצוינת, ואתם ממש לא רוצים לפספס את ההזדמנות החד-פעמית שנקרתה לכם, וכך אתם גם מקבלים אוויר לנשימה. אחרת – כדאי מאוד שתחשבו פעמיים על הלוואת הלון. עולם הנדל"ן בתקופה זו אפוף באי-ודאות ומכירת הנכס בתנאים שאתם האידיאליים עבורכם עלולה להתעכב משמעותית מעבר לתקופה שחשבתם שתמכרו אותו.

מקרה נוסף שהלוואת בלון יכולה לסייע לכם הוא במימון דירה להשקעה, כאשר אתם מתכננים להחזיק בנכס לתקופה קצרה ומוגדרת עד למכירה. הלוואת בלון תשיג לכם את המימון הנדרש, כאשר אתם לוקחים בחשבון שהתשואה שתקבלו על הדירה החדשה תכסה את ריבית הלוואת בלון.

הלוואת בלון לכל מטרה

הלוואת בלון לכל מטרה בדרך כלל נלקחת לטובת סגירת חובות ואיחוד הלוואות, מאחר ובהלוואת בלון ניתן לבחור מסלול ללא החזרים חודשיים (בלון מלא) ללווה יש אפשרות לשפר את דירוג האשראי שלו ולבצע מיחזור בעתיד

מה זה הלוואת בלון?


סוגי הלוואת בלון

ישנם שני סוגים של הלוואות בלון – מלא וחלקי. להלן ההסברים:

הלוואת בלון מלא: הלוואה שבה אין החזר חודשי כלל, לא קרן ולא ריבית, סה״כ ההלוואה מוחזרת בתום התקופה בפעם אחת. הלוואה כזו מתאימה לרוב לזמן קצר ביותר, עד שנתיים.

בלון חלקי: הריבית משולמת באופן שוטף לאורך כל ההלוואה למעט הקרן, סה״כ ההלוואה כולל הקרן והריבית משולם בתום התקופה. גם הלוואה זו נלקחת בדרך כלל לטווח זמן קצר, אם כי ארוכה יותר מהלוואת בלון רגילה, לרוב 4 שנים. הלוואת בלון חלקי היא הפופולרית יותר, בעוד המסלול המלא נחשב לנדיר.

מה ההבדל בין הלוואת בלון להלוואת גרייס?

למי שלא מבין את שיטת ההחזר בהלוואה בלון יטעה לחשוב שזאת הלוואת גרייס. אז לא, אין שום קשר ביניהם, ונסביר.

הלוואת גרייס ("חסד", באנגלית), נועדה להקל על הלווה וללת לו מרחב נשימה לכמה חודשים או שנים ספורות (2-3), במסגרתה הוא יתחיל לשלם את הקרן רק לאחר הזמן המוסכם, מתוך הבנה כי החודשים הראשונים של ההלוואה הם הכי קשים עבורו. בתום תקופת הגרייס, תשלומי ההלוואה יכללו תשלום הקרן והריבית, וכאן כמובן נמצא ההבדל הגדול.

הלוואה בלון – יתרונות וחסרונות

יתרונות חסרונות
מאפשרת לבחור את אופן הפירעון בהתאמה אישית עשויה להיות יקרה משמעותית בהלוואת בלון מלאה
מעניקה מרחב נשימה ומימון ביניים עד לשחרור הכספים מיועדת בעיקר לטווחי זמן קצרים
ההצמדה יכולה להיות לדולר או אירו מתאימה רק אם יודעים בוודאות שיהיה מימון מלא להלוואה בקרוב

הלוואת בלון לרכב

הלוואות בלון לרכישת רכב ניתנות על ידי חברות מימון, יבואניות הרכב או חברות ליסינג. בהלוואת בלון שכזו הרכב משמש כאמצע ביטחון, מה שמאפשר ללווים ולמלווים צמצום סיכון, כאשר בתום התקופה ההכנסה ממכירת הרכב מוקצית להחזר ההלוואה.

הלוואת בלון לרכב מאפשרת הקטנת התשלומים הראשוניים של ההחזר, כאשר הריבית יכולה להיות קבועה, צמודה למדד או צמודה לפריים.

ריבית הלוואת בלון

הלוואת בלון צמודה למדד המחירים לצרכן והריבית בה קבועה לאורך כל תקופת ההלוואה. במשכנתא, הלוואת בלון היא בריבית שיכולה להגיע גם לכ-2% יותר מהריבית הנוכחית שאתם משלמים.

כדי להבין מה גובה הריבית תוכלו להיכנס למחשבון משכנתא שלנו, להכניס את נתוני הריבית בהלוואת בלון מלאה או חלקית, סכום ההלוואה, משך תקופת ההלוואה וגובה מדד ההצמדה.

חשוב לדעת כי לא מדובר בנתונים סופיים. אלה נקבעים במעמד ההלוואה בכפוף לשיקול דעת הגוף המלווה. על מנת לבחון את הכדאיות כדאי להיעזר בשירותיו של יועץ משכנתא ולהתאים את המסלול הנכון עבורכם.

שאלות ותשובות נפוצות

ליצירת קשר וקבלת הלוואה מלאו את הטופס:

אלי פייבלזון
אלי פייבלזון

דובר פוליטי ועיתונאי בעיתונים הגדולים בישראל עם ניסיון בתחום הפיננסים והאשראי

באותו נושא

תוכן עניינים

לבדיקת זכאות לקבלת הלוואת בלון