הלוואה לסטודנטים

או חייגו עכשיו: 073-7834956

אלי פייבלזון
אלי פייבלזון

בצעו בדיקת זכאות להלוואה לסטודנטים עכשיו:

בישראל, כמו במרבית המדינות המערביות, רכישת השכלה גבוהה כורכת בתוכה השקעה משמעותית המחייבת סיוע כלכלי חיצוני מעבר לאמצעים האישיים, מה שהוביל בשנים האחרונות להתפתחות שוק ההלוואות לסטודנטים. קיימים מספר דרכים לסטודנטים להבטיח מימון, החל מתוכניות ממשלתיות ועד למוסדות בנקאיים פרטיים, ובמאמר הבא נשתדל לגעת בכלל הפתרונות המוצעים בשוק.

הלוואות סטודנטים ממשרד החינוך

למשרד החינוך תפקיד מרכזי בהקלת הגישה לחינוך באמצעות תוכניות סיוע כספי שונות. יוזמה כזו היא קרן הלוואות סטודנטים, המעניקה הלוואות בריבית נמוכה לסטודנטים זכאים לתואר ראשון ושני. הלוואות אלו מכסות שכר לימוד, הוצאות מחיה ועלויות לימודיות אחרות, ובכך מקלות על הנטל הכלכלי על הסטודנטים ובני משפחותיהם. בנוסף, המשרד מציע מלגות ומענקים על בסיס הכשרון אקדמי וצורך כספי, תוך תמיכה נוספת בסטודנטים בדרך להשלמת ההשכלה הגבוהה.

כמו כן, משרד החינוך משתף פעולה עם אוניברסיטאות ומכללות לניהול תוכניות סיוע כספי המותאמות לדיסציפלינות אקדמיות ספציפיות או לבעלי רקע דמוגרפי מיוחד.

לצד זאת, חשוב לזכור כי לקבלת הלוואות משרד החינוך נדרשת עמידה ביעדים, הכוללים בין השאר חברות במוסד אקדמי הרשום בישראל ומוכר על ידי המל"ג. סטודנטים במוסדות להכשרת מורים או כאלה שנמצאים בשלוחה בחו"ל אינם זכאים להלוואות.

הלוואה לסטודנטים

הלוואה לסטודנטים בנק לאומי

בנק לאומי, מהמוסדות הפיננסיים המובילים בישראל, מציע הלוואות בתנאים אטרקטיביים המיועדות באופן ספציפי לסטודנטים. הלוואות אלו, הזמינות לסטודנטים לתואר ראשון ולתארים מתקדמים כאחד, מספקות גמישות פיננסית, הכוללות הלוואות לכל מטרה החל מ- 3,000 ועד 100,000 ש"ח, עד 72 תשלומים, ואפשרות להחזר הקרן רק בתום 3 שנים. תנאי הריבית הם P+ 0.5%.

הלוואות סטודנטים ללא ריבית – היכן ניתן לקבל אותן?

קיימים מספר גופים בנקאיים וחוץ-בנקאיים המעניקים הלוואה לסטודנטים ללא ריבית, מרביתם רק עבור התואר הראשון. בין גופים אלה ניתן למנות את בנק דיסקונט, הפועלים, אגוד ואוצר החייל. עם זאת, גובה ההלוואה לרוב הוא נמוך יחסית ונע בין 60% מגובה השובר ועד 25 אלף ש"ח, כאשר סף פריסת התשלומים הוא עד 4 חודשים בממוצע.

מלבד הבנקים, מספר ארגונים נוספים מעניקים הלוואות חוץ בנקאיות סטודנטים ללא ריבית לזכאים. אחת הדוגמאות הבולטות היא הסוכנות היהודית, המציעה הלוואות ללא ריבית לסטודנטים יהודים הלומדים בארץ או בחו"ל. הלוואות אלו מטרתן לתמוך בסטודנטים בעיסוקיהם החינוכיים תוך טיפוח הקשר למורשתם ולמולדתם. בנוסף, קרנות צדקה וארגונים ללא מטרות רווח עשויים להציע הלוואות ללא ריבית כחלק מהמשימה הרחבה יותר שלהם להעצים נוער באמצעות חינוך.

יתר על כן, חלק מהמוסדות האקדמיים מקיימים שיתופי פעולה פיננסיים עם ארגונים וחברות חוץ-בנקאיים כדי להציע תוכניות הלוואות ללא ריבית אך ורק לסטודנטים שלהם. שותפויות אלו ממנפות את המשאבים הן של האוניברסיטה והן של המוסד הפיננסי כדי לספק לסטודנטים אפשרויות מימון משתלמות המותאמות למסלול האקדמי שלהם.

הלוואה ללימודים בחו"ל

עבור סטודנטים השואפים לרכוש השכלה גבוהה בחו"ל, הבטחת מימון יכולה להיות משימה לא פשוטה. עם זאת, קיימים מספר דרכים לסטודנטים ישראלים לממן את לימודיהם בחו"ל, באמצעות הלוואה לכל מטרה בנקאית, תוך בניית תנאים נוחים המותאמים לצרכים הייחודיים של סטודנטים ישראליים בחו"ל.

לרוב, שכר הלימוד השנתי בארצות הברית, קנדה ובחלק מהמוסדות האקדמיים באירופה עשוי לנוע בין 14,000 דולר ל-50,000 דולר לשנה; ואילו בגרמניה ואיטליה הוא עשוי להסתכם ב-1,500 דולר לשנה. לצד זאת, חשוב לקחת בחשבון גם את הוצאות הקיום השוטפות, כמו שכר דירה, מזון, בילויים, תחבורה ועוד.

יתר על כן, ארגונים בינלאומיים וממשלות זרות עשויים להציע מלגות, מענקים או הלוואות סטודנטים לסטודנטים ישראלים הלומדים בחו"ל, תוך טיפוח חילופי תרבות ושיתוף פעולה אקדמי עולמי.

שאלות ותשובות נפוצות
לא, הלוואות לסטודנטים אינן האופציה היחידה למימון השכלה גבוהה בישראל. למרות שהם בחירה נפוצה, סטודנטים יכולים גם לבחון קבלת מלגות, מענקים ותוכניות לימוד ייעודיות המומרות במענקים ומוצעות על ידי אוניברסיטאות, ארגונים ממשלתיים וציבוריים.
ככלל, הלוואות סטודנטים מבנקים יהיו טובות יותר מכל אפיק חוץ-בנקאי אחר. כך, הלוואות סטודנטים המוצעות על ידי בנקים כמו דיסקונט והפועלים מוענקות ללא ריבית ומאפשרות מתן אוויר לנשימה לסטודנטים המתקשים במימון הלימודים או ברכישת רכב, מקטינים את העלות הכוללת של ההלוואה והופכים את ההחזר החודשי (לרוב עד 4 חודשים) לנמוך יותר.
לסטודנטים ישראלים יש מספר אפשרויות למימון לימודים בחו"ל. הם יכולים להיות זכאים לקבל מלגות, מענקים והלוואות לסטודנטים המוצעים על ידי בנקים כהלוואה לכל מטרה בתנאים מועדפים יותר משאר סוגי ההלוואות. בנוסף, מוסדות אקדמיים מסוימים עשויים לספק סיוע פיננסי או לשתף פעולה עם מוסדות פיננסיים כדי להציע תוכניות הלוואות מיוחדות לסטודנטים המעוניינים בלימודים בחו"ל.
למשרד החינוך תפקיד מכריע בהקלת הגישה להשכלה גבוהה בישראל באמצעות תכניות סיוע כספי שונות. תוכניות אלה כוללות הלוואות בריבית נמוכה, מלגות ומענקים שנועדו לסייע לסטודנטים בכיסוי שכר לימוד, הוצאות מחיה ועלויות לימודיות אחרות. כמו כן, המשרד משתף פעולה עם אוניברסיטאות, מכללות ומוסדות פיננסיים לניהול יוזמות מימון מיוחדות המותאמות לדיסציפלינות אקדמיות ספציפיות או לדמוגרפיה מסוימת באוכלוסייה, כגון סטודנטים מהפריפריה, חרדים או בני מיעוטים.

ליצירת קשר וקבלת הלוואה מלאו את הטופס:

אלי פייבלזון
אלי פייבלזון

דובר פוליטי ועיתונאי בעיתונים הגדולים בישראל עם ניסיון בתחום הפיננסים והאשראי

באותו נושא

תוכן עניינים

לבדיקת זכאות לקבלת הלוואה לסטודנטים