הלוואה למורים

או חייגו עכשיו: 073-7834956

בצעו בדיקת זכאות להלוואה למורים עכשיו:

הלוואה למורים נחשבת כאופציה משתלמת עבור אנשי חינוך ועובדי הוראה, המחפשים אחר מקור מימון זמין בתנאים נוחים. המורים, נחשבים לעובדי מדינה בעלי משרה קבועה והכנסה יציבה, לכן הם נתפסים כלווים אמינים בעיני המוסדות הפיננסיים וגופי המימון החוץ-בנקאיים. כתוצאה מכך, בנקים וגופים פיננסיים מציעים למורים מגוון רחב של הלוואות, בריביות אטרקטיביות ולעיתים ללא ריבית כלל. אז אם אתם עובדי הוראה, אנו ממליצים לכם להמשיך ולקרוא את המדריך המקיף על סוגי הלוואות למורים שהכנו במיוחד עבורכם!

הלוואה למורים

מהי הלוואה למורים?

השכר של מורה בישראל אמנם אינו עולה בקנה אחד עם רמת ההשקעה והמסירות של המקצוע, אך מנגד מדובר במקצוע הנחשב כעובד מדינה – ואליו מתלוות מספר הטבות משתלמות במיוחד. הלוואה למורים היא בעצם מוצר פיננסי ייחודי, המותאם במיוחד לצרכים ולמאפיינים של עובדי הוראה בישראל. הלוואות אלו מציעות תנאים מועדפים ומותאמים למציאות הכלכלית של המורים, תוך התחשבות במאפייני התעסוקה שלהם. בנוסף, מרבית המורים משוייכים לארגונים חזקים ומבוססים, כמו ארגון המורים והסתדרות המורים. ארגונים אלו משחקים תפקיד מרכזי בהשגת תנאים מועדפים עבור חבריהם, הם עושים זאת באמצעות הסכמים מיוחדים עם בנקים ומוסדות פיננסיים, המאפשרים לחברי הארגון לקבל הלוואות בתנאים מיטביים עבור מגוון מטרות, החל מרכישת דירה, קניית רכב, שיפוץ הבית ואף מימון לימודים.

אילו יתרונות יש בהלוואה למורים?

הלוואה למורים מלווה במספר יתרונות משמעותיים, ביניהם:

  • תנאים מועדפים: ריביות נמוכות יותר מהמקובל בשוק, לעתים אף ללא ריבית כלל.
  • גמישות בהחזרים: תקופות החזר ארוכות יותר ואפשרויות לפריסת תשלומים נוחה.
  • סכומי הלוואה מגוונים: החל מהלוואות קטנות ועד להלוואות גדולות יותר למטרות כמו רכישת דירה.
  • מטרות שונות: ניתן לקחת הלוואות למגוון מטרות כגון שיפוץ בית, רכישת רכב, מימון לימודים, או כל צורך אחר.
  • זמינות: הליך בקשת ההלוואה מהיר ויעיל יותר עבור מורים, בזכות שיתופי פעולה של ארגוני המורים עם מוסדות פיננסיים.
  • התאמה לשנת הלימודים: חלק מההלוואות מותאמות למחזור השנתי של מערכת החינוך, למשל הלוואות מיוחדות לתקופת החגים או לתחילת שנת הלימודים.
  • הטבות נוספות: לעתים מוצעות הטבות נלוות כמו פטור מעמלות או הנחות בשירותים בנקאיים אחרים.

השוואת הלוואות למורים – ארגון המורים לעומת הסתדרות המורים

בשנים האחרונות נערכו מספר הסכמים חשובים בין ארגוני המורים הגדולים לבין מספר בנקים נבחרים בישראל, אשר זכו במכרז החשכ"ל הנחשק למתן הלוואות בתנאים מועדפים. בנק מסד זכה במכרז של הסתדרות המורים, ובמכרז של ארגון המורים זכה הבנק הבינלאומי.

מצורפת טבלה להשוואה:

קריטריון ארגון המורים הסתדרות המורים
בנק מממן הבנק הבינלאומי בנק מסד
סכום מקסימלי עד 120,000 ₪ עד 120,000 ₪ למעבירי משכורת
תקופת החזר

ריבית

עד 72 חודשים

החל מפריים + 0.5%

עד 72 חודשים למעבירי משכורת

פריים – 0.5% למעבירי משכורת

הלוואה ללא ריבית עד 50,000 ₪ למעבירי משכורת עד 30,000 ₪ למעבירי משכורת
הלוואה מסובסדת עד 30,000 ₪, ריבית חשכ"ל עד 50,000 ₪, פריים + 0.5%
סוגי הלוואות הלוואה לכל מטרה, הלוואה לרכישת רכב, הלוואה לרכישת דירה, הלוואה למטרת שיפוצים, הלוואה לתשלום שכר דירה, הלוואה על רישום הורה לבית אבות, הלוואה לנישואין ועוד. מגוון הלוואות לכל מטרה, הלוואה למצטרפים חדשים ועוד.

מהי ריבית חשכ"ל?

ריבית חשכ"ל נחשבת לריבית הבסיס המצוינת בהסכמים הנכתבים בין המדינה לנתוני שירות וספקים (לצורך העניין – הבנקים). ריבית החשכ"ל מתעדכנת בהתאם לשינוי המתקיים בקביעת שיעורי הריבית של בנק ישראל. בנוסף, ריבית החשכ"ל משכללת בתוכה תוספת של כ-1.5% מעבר לריבית שנקבעה על ידי בנק ישראל.

אילו סוגי הלוואות מורים יכולים לקחת?

ישנן מספר הלוואות משתלמות ומותאמות לעובדי הוראה:

הלוואה לרכישת דירה

עובדי הוראה יכולים לקבל הלוואה בעבור רכישת דירה בתנאים משתלמים, עומדת בפניהם גם האפשרות לקחת הלוואה לשם סיוע לבן או בת הזוג לרכוש דירה. סכום ההלוואה שניתן לקבל עומד על כ-40,000 ש"ח לתקופת זמן של עד 108 חודשים.

הלוואה למורים עבור תשלום שכר דירה

עובדי הוראה יכולים לקבל הלוואה בתנאים משתלמים בכדי לקבל סיוע בתשלומי שכר הדירה החודשיים. לרוב מדובר בהלוואות שאינן גבוהות במיוחד, היכולות להגיע לכ-13,500 ש"ח בממוצע. בנוסף, הלוואה זו תינתן בכפוף להצהרתו של עובד ההוראה כי אין ברשותו או ברשות בן/בת זוגו נכס מקרקעין.

הלוואה לרכישת רכב

עובדי הוראה יכולים לקבל הלוואה בגובה 20,000 ש"ח עבור רכישת רכב חדש או משומש. את ההלוואה ניתן לחלק ל-48 תשלומים שווים.

הלוואה לנישואין

עובד ההוראה יכול לקבל הלוואה של עד כ-20,000 ש"ח, בכדי לקבל סיוע בכל הקשור להוצאות הקשורות לחתונה שלו או של אחד מילדיו.

הלוואה לבר או בת מצווה

עובדי הוראה יכולים לקחת הלוואה עבור מגוון אירועים, כמו חגיגת בר/בת מצווה. גובה ההלוואה לא יעלה לרוב על כ-20,000 ש"ח.

הלוואה בגין רישום הורה לבית אבות

מדובר בהלוואה בגובה 15,000 ש"ח הניתנת למימוש פעם אחת בלבד עבור עובד הוראה, אשר מאפשרת לו לקבל מימון בשביל לרשום את אביו או אימו לבית אבות.

הלוואה לשיפוצים

הלוואה לשיפוצים יכולה להגיע לסכומים של כ-30,000 ש"ח ולפריסת תשלומים של 120 חודשים. היא מאפשרת לעובד הוראה לקבל מימון עבור שיפוצי דירה או הרחבה של הבית הקיים. הנכס המיועד לשיפוץ חייב להיות בבעלות עובד ההוראה, כאשר אפשרות לקיחת ההלוואה מתחדשת בכל 5 שנים.

הלוואה משלימה בתקופת החגים

מדובר בהלוואה לכל מטרה הניתנת אך ורק בתקופת החגים, היא יכולה להגיע לגובה של כ-4,500 ש"ח ואינה דורשת בכלל הצגה של מסמכים או ערבויות. החודשים בהם ניתן לקחת את ההלוואה הם: ספטמבר עד אוקטובר, דצמבר עד ינואר ומרץ עד אפריל.

הלוואה למורים לכל מטרה

הלוואה לכל מטרה עבור עובדי הוראה, המאפשרת קבלת הלוואה מהירה בסכום של עד כ-10,000 ש"ח. אישור ההלוואה אינו מצריך ערבים, בטחונות או מסמכים נוספים.

הלוואה למורים על חשבון קרן השתלמות

עובדי חינוך והוראה יכולים לקבל הלוואה בתנאים משתלמים על חשבון קרן ההשתלמות. מורים רבים זכאים להפרשת כספים לקרן השתלמות מדי חודש, חסכון זה יכול לשמש עבורם כבטוחה להלוואה. גובה ההלוואה שניתן לקבל כנגד קרן השתלמות עומד על כ-50,000 שקלים, או עד 50% מגובה יתרת הקרן (לפי הנתון הנמוך מביניהם). פריסת התשלומים מתחלקת ל-60 תשלומים שווים (כ-5 שנים), בעוד גובה הריבית יעמוד על ריבית פריים-0.6% בלבד.

איך מגישים בקשה להלוואה למורים?

ההליך הינו פשוט ודיגיטלי, במידה ומדובר בעובד/ת הוראה מטעם ארגון המורים, מומלץ להיכנס לאתר של הבנק הבינלאומי ולבחור באופציה המועדפת, בהתאם לצורך המימון. במידה ומדובר במורה הנקשר להסתדרות המורים, מומלץ להיכנס לאתר של בנק מסד ולבחור בסוג ההלוואה המתאים ביותר. בנוסף, ניתן לפנות לגופים חוץ-בנקאיים ולבדוק אילו אופציות קיימות, על מנת למצוא את המענה הטוב ביותר.

לאחר מכן, יש למלא את הבקשה הדיגיטלית ולצרף את המסמכים הנדרשים. לאחר הגשת הבקשה, הגוף הפיננסי יבדוק את הפרטים והמסמכים, הבדיקה יכולה לקחת מספר ימי עסקים – בסיומה, ובמידה וההלוואה מאושרת, הכסף יועבר לחשבון המורה בתום שלושה עד חמישה ימי עסקים בלבד.

אילו מסמכים צריך לצרף לבקשה להלוואה למורים?

מכיוון שהלוואה זו מותאמת במיוחד לעובדי הוראה ולא מצריכה בירוקרטיות מתישות ומסובכות, המסמכים היחידים שיש לצרף הם: צילום תעודת זהות+ספח, 3 תלושי שכר אחרונים ותדפיס תזרים חשבון בנק משלושת החודשים האחרונים.

שאלות ותשובות נפוצות
הבנק הבינלאומי מציע תכנית הלוואות מיוחדת למורים החברים בארגון המורים. התכנית כוללת ארבעה מסלולים המותאמים לצרכים שונים: *למורים שהינם לקוחות בבנק הבינלאומי: אם אתם מפקידים את משכורתכם בבנק הבינלאומי, תוכלו ליהנות מהלוואה נדיבה של עד 50,000 ש"ח, וזאת ללא כל ריבית או הצמדה. תקופת ההחזר גמישה ומגיעה עד ל-40 חודשים, מה שמאפשר לכם לפרוס את התשלומים באופן נוח. *למורים שאינם לקוחות בבנק הבינלאומי: גם אם אינכם לקוחות הבנק הבינלאומי, תוכלו לקבל הלוואה של עד 30,000 ש"ח לתקופה של שלוש שנים. הריבית כאן היא לפי החשב הכללי, שבדרך כלל מציעה תנאים טובים יותר מהשוק הפרטי. *לקיחת הלוואה גדולה לכל מטרה: למורים שמשכורתם מופקדת בבנק, יש אפשרות להלוואה משמעותית יותר. תוכלו לקבל עד 120,000 ש"ח לכל מטרה שתבחרו, למעט דיור. ההחזר מתפרס על פני תקופה ארוכה של עד כ-6 שנים, עם תשלומים חודשיים הכוללים ריבית וקרן. זו אפשרות מצוינת לפרויקטים גדולים או להוצאות משמעותיות. *הלוואה עם גמישות בהחזרים: המסלול האחרון מציע הלוואה של עד 40,000 ש"ח לתקופה של עד 4 שנים. הייחוד כאן הוא האפשרות ל"חופשה" מתשלומי הקרן למשך שלושה חודשים רצופים בשנה. זה יכול להיות שימושי מאוד בתקופות של הוצאות גבוהות או הכנסה נמוכה יותר. הריבית במסלול זה היא פריים בתוספת 2.5% שנתי, שזו ריבית תחרותית יחסית לשוק.
כיום, קיים שיתוף פעולה ייחודי בין הסתדרות המורים לבין בנק מסד. במסגרת זו, חברי הסתדרות המעבירים את משכורתם לבנק זה זכאים להלוואה מיוחדת. המגיעה לסכום של עד כ-120,000 ש"ח, בריבית אטרקטיבית של פריים-0.5%, עם אפשרות לפריסת התשלומים עד כ-6 שנים.
הריבית הממוצעת עומדת על פריים+0.5%, בכל הנוגע להלוואה עבור עובדי הוראה.
עובדי חינוך והוראה יכולים לקבל הלוואה בתנאים משתלמים על חשבון קרן ההשתלמות: גובה ההלוואה המקסימלי שניתן לקבל עומד על 50,000 שקלים, או עד 50% מגובה יתרת הקרן (לפי הנתון הנמוך מבניהם). לתקופת זמן של 60 חודשים, בריבית פריים-0.6% בלבד.

ליצירת קשר וקבלת הלוואה מלאו את הטופס:

באותו נושא

תוכן עניינים

לבדיקת זכאות לקבלת הלוואה למורים